Menu Sluiten

Hyundai IONIQ EV onderweg met 64 kWh accu

door Ted Sluymer

De eerste gecamoufleerde IONIQS zijn waargenomen en daarmee kondigt Hyundai de komst aan van de vernieuwde versie dit model. Er verandert niet erg veel. De irritante balk die het zicht naar achteren schoffeert, blijft gewoon zitten. De neus wordt ook niet echt anders, maar de IONIQ 2019 is dan ook alleen maar een facelift. Het belangrijkste is natuurlijk de 64 kWh batterij die de auto naar 400+ kilometers stuwt. Dát is wat EV-rijders willen. Zoals het er nu naar uitziet, komt de vernieuwde IONIQ voor de zomer van 2019. Over de prijs valt nog niets te zeggen, maar die zal ergens tussen de 35-37 mille zweven. Als die prijs wordt gerealiseerd, en dat wordt-ie, dan krijgt Nissan behoorlijk draaien om de oren met de inmiddels te dure Nissan LEAF die in vergelijking met de IONIQ en Kona allerminst optimaal presteert.

Op de foto dus nog de ‘oude’ IONIQ.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Ik doe niets met cookies, maar de EU wil nu eenmaal dat ik meld dat ze zijn ingeschakeld. Klik gewoon op accepteren en kijk lekker rond.

Sluiten