0620813056 ted@autokiosk.nl

Louwman verslikt zich in Byton

In  maart 2020 liet auto-importeur Louwman de buitenwereld weten dat ze Byton hadden binnengesleept. Nu legt de Chinees het loodje en zit Louwman met de gebakken peren. 

Louwman (& Parqui) bestaat al heel lang en importeerde de meest uiteenlopende automerken, waarvan actueel Toyota, Lexus en Suzuki de meest bekende zijn. Ik ken Louwman al héél lang. Het is een spijkerhard bedrijf en hangt, als gebruikelijk bij grote bedrijven, van ambtenarij aan elkaar. Dat ze zich verslikten in Byton lijkt opmerkelijk, maar dat is het niet. Louwman is Gekke Gerritje niet en een veelbelovend automerk als Byton leek dat kat in het bakkie. Binnenhalen voordat een andere club ermee van doorgaat.

Maar ja, Byton was wél een startup. Een kakelverse op de koop toe. Dan is een leuk model weliswaar een aardig begin, maar als je als reguliere autofabrikant al vijf jaar nodig hebt om een nieuw model de wereld in te schoppen, wie is Byton dan om dat binnen drie jaar te doen. En dus ging het mis. Bij Byton, bij Louwman. 

Louwman had wél de deal moeten sluiten met Byton, maar het stil moeten houden. Niet meteen de persafdeling laten roeptoeteren. Dan had niemand iets geweten. Nu heeft Louwman de kont gebrand. De grote Louwman die zich verslikt in een lullige startup. Jaren geleden zou dat nóóit zijn gebeurd.

Pin It on Pinterest

Share This

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Ik doe niets met cookies, maar de EU wil nu eenmaal dat ik meld dat ze zijn ingeschakeld. Klik gewoon op accepteren en kijk lekker rond.

Sluiten