0620813056 ted@autokiosk.nl

AutoKiosk

Hyundai IONIQ EV onderweg met 64 kWh accu

Hyundai IONIQ EV onderweg met 64 kWh accu

De eerste gecamoufleerde IONIQS zijn waargenomen en daarmee kondigt Hyundai de komst aan van de vernieuwde versie dit model. Er verandert niet erg veel. De irritante balk die het zicht naar achteren schoffeert, blijft gewoon zitten.

Lees meer
Stint blijft stunt

Stint blijft stunt

Het is raar dat je op de website van de leverancier van de Stint nog steeds uitbundige reclame ziet en dat het woord veiligheid te pas en te onpas wordt gebruikt.

Lees meer
Tesla anders

Tesla anders

Tesla.nl blijkt een ICT-website te zijn in plaats van de vaderlandse site met de auto’s en producten van Tesla. Raar dat deze site in deze vorm nog bestaat. Klopt niet. Persoonlijk had ik het anders aangepakt. 

Lees meer
1959 Verkeer rond Schiphol

1959 Verkeer rond Schiphol

Zo’n zestig jaar geleden waren de auto’s in elk geval mooier dan de meeste dertien-in-een-dozijn-auto’s van tegenwoordig. Nostalgisch geleuter? Ach, kijk naar het filmpjeuit de tijd dat auto’s gewoon onbegrensde vuilspuiters warenen genieten van autorijden nog vanzelfsprekend was.

Lees meer
Waarom elektrische mobiliteit zo’n pijnpunt is

Waarom elektrische mobiliteit zo’n pijnpunt is

Ondanks alle aandacht is elektrische mobiliteit een – zo heet dat tegenwoordig – dingetje. Zeg maar ding. Voor wie zich afvraagt waarom er zo weinig elektrische auto’s op de markt zijn of zelfs komen, leg ik het graag nog een keertje uit. De vraag krijg ik zo ongeveer...

Lees meer
Peugeot iOn duikt op in Italië

Peugeot iOn duikt op in Italië

Is dát komisch? Opeens duikt de Peugeot iOn op in Italië voor een prijs waarvan je denkt ‘nou ja..’ of zoiets, want 18.900 euro begint ergens op te lijken. In Nederland trekken ze het ding voor ruim 4000 euro méér graag uit het rek, maar dat een heilloze missie. Ukkepuk EV’s moeten onder de 20 mille worden verkocht.

Lees meer
Schaamteloos stom rijden in de file

Schaamteloos stom rijden in de file

Dat er veel te veel auto’s en ik vind zo langzamerhand de agressiviteit in het verkeer de spuigaten uitlopen. We gunnen elkaar geen vierkante centimeter, gieren als Max plotsklaps van de rechter naar de linkerbaan om vervolgens één auto af te snijden en de afslag te pakken. Welke halve zool doet zoiets? Nou, legio. Hoort dat bij deze tijd? Ik denk het wel.

Lees meer
Elektrisch rechtkletsen wat krom is

Elektrisch rechtkletsen wat krom is

Elektrische mobiliteit is de toekomst. Geen twijfel. Conventionele autofabrikanten hebben er weinig zin in. Geen twijfel. Overheden hebben geen adequaat beleid met betrekking tot elektrische mobiliteit. Geen twijfel. En intussen profiteren oliemaatschappijen en autofabrikanten. Geen twijfel. Intussen kletsen partijen die met oogkleppen op elektrische mobiliteit verafgoden uit hun nek. Tijd voor een rondje duidelijkheid.

Lees meer
BMW iNEXT en de echte toekomst

BMW iNEXT en de echte toekomst

BMW, vooralsnog gematigd als het om elektrische mobiliteit gaat, weet ook maar al te goed dat de veranderingen niet lang meer op zich laten wachten. Haast heeft het Duitse autoconcern echter niet, want er worden nu verrassend mooie platen de wereld ingestuurd en een verschrikkelijk mooi (commercieel) verhaal, maar per saldo zal de iX3 pas ergens in 2021 zijn snuit in de showroom laten zien. Met een beetje pech zelfs nog later. En dan hebben we het ook nog eens over een auto in het vettere premiumsegment waar je de beurs vér voor uit moet rekken. Geen allemansautro’s, ook al maakt BMW die eigenlijk toch al nauwelijks.

Lees meer
Mercedes-Benz EQC, even mijmeren…

Mercedes-Benz EQC, even mijmeren…

Ik ben niet zo van Meneer Mercedes. Wel ben ik altijd overtuigd geweest van de bovengemiddelde kwaliteit van het merk. Deze EQC brengt mij aan het wankelen. Ik vind hem zo ongeveer de perfecte mix van de actualiteit en de toekomst. Toch zit ik er volkomen naast.

Lees meer
Mercedes-Benz trekt elektrische trukendoos open: de EQC

Mercedes-Benz trekt elektrische trukendoos open: de EQC

Nee, een prijs is er niet genoemd, gesuggereerd wordt de prijs al wel een tijdje. Schattingen lopen uiteen van 65.000 tot 75.000 euro. In elk geval het executive-segment waarin wat valt te verdienen. Als hij kan worden geleverd natuurlijk, want dat is niet het sterkte punt bij elektrische auto’s. Frustrerend voor kopers en voor de progressie van elektrische mobiliteit.

Lees meer
Niet doen, meneer Musk!

Niet doen, meneer Musk!

Bron: Boldride Als er iets is dat Elon Musk niet moet doen, is het nóg een Tesla op de markt brengen. Er wordt al een tijdje gemompeld over een Tesla City Car en ik vind het een geweldig idee zo'n compacte Tesla. Alleen moet een andere fabrikant 'm maken en het merk...

Lees meer
Warm welkom voor Nio EP9

Warm welkom voor Nio EP9

De Nio EP9 is een elektrische droomauto. Een smaakmaker die geen enkele rol in de markt speelt, maar er zijn mensen die graag dit soort peperdure auto’s kopen en daar is geld mee te verdienen. En dus maak je ze. Logisch. De plaatjes zijn mooi. Héél mooi.

Lees meer
Zo lukt de transitie naar elektrische mobiliteit wél

Zo lukt de transitie naar elektrische mobiliteit wél

De doorbraak zit er aan te komen: we gaan groen rijden, elektrisch dus. Niet dat de markt nu opeens als een blad aan een boom omdraait, nee, we beginnen in de gaten te krijgen dat de verbrandingsmotor, hoe geavanceerd ook, een achterhaald ding is. Wél een prima verdienmodel, want ze hebben onderhoud nodig en moeten gedurende hun leven regelmatig worden gerepareerd. Dat is mooi, dan wordt er geld verdiend. Maar intussen zorgen ze wél voor CO²- uitstoot en dat brengt de wereld behoorlijk in de problemen. Natuurlijk doet de autowereld de transitie naar elektrisch graag in eigen tempo en alleen een blinde kip ziet de slimme vertragingstechnieken van autofabrikanten niet. Maar toch gaat er van alles gebeuren en per saldo mag je stellen dat de fabrikanten om zijn. Hoewel… vossen verliezen wél hun haren, maar niet hun streken.

Lees meer
Fiat 500 Spiaggina: en leuk is-ie!

Fiat 500 Spiaggina: en leuk is-ie!

De Fiat Spiaggina '58 knipoogt naar het jaar 1958 toen een gelijknamige Fiat 500 op de markt werd gebracht. Nu doet Fiat het met verve en dunnetjes over met een retro-versie, maar dan...

Lees meer
Rare snurkers bij Mitsubishi

Rare snurkers bij Mitsubishi

De vaderlandse belastingbetaler is al een keertje helemaal leeggelopen op de MitsuBish Outlander PHEV, in de volkmond ook wel MetSubsidie Foutlander genoemd. Heeft vele honderden miljoenen...

Lees meer

Pin It on Pinterest

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Ik doe niets met cookies, maar de EU wil nu eenmaal dat ik meld dat ze zijn ingeschakeld. Klik gewoon op accepteren en kijk lekker rond.

Sluiten